Buscar
Estás en modo de exploración. debe iniciar sesión para usar MEMORY

   Inicia sesión para empezar

Biology chapter 4 the chemicals of life


🇬🇧
In Inglés
Creado:


Público
Creado por:
Sueanne


5 / 5  (1 calificaciones)



» Para comenzar a aprender, haga clic en iniciar sesión

1 / 12

[Delante]


State one property of water that makes it useful to animals and plants.
[Detrás]


it is a solvent.

Practique preguntas conocidas

Manténgase al día con sus preguntas pendientes

Completa 5 preguntas para habilitar la práctica

Exámenes

Examen: pon a prueba tus habilidades

Course needs 15 questions

Aprenda nuevas preguntas

Modos dinámicos

InteligenteMezcla inteligente de todos los modos
PersonalizadoUtilice la configuración para ponderar los modos dinámicos

Modo manual [beta]

El propietario del curso no ha habilitado el modo manual
Modos específicos

Aprende con fichas
Completa la oración
Escuchar y deletrearOrtografía: escribe lo que escuchas
elección múltipleModo de elección múltiple
Expresión oralResponde con voz
Expresión oral y comprensión auditivaPractica la pronunciación
EscrituraModo de solo escritura

Biology chapter 4 the chemicals of life - Marcador

1 usuario ha completado este curso

Ningún usuario ha jugado este curso todavía, sé el primero


Biology chapter 4 the chemicals of life - Detalles

Niveles:

Preguntas:

12 preguntas
🇬🇧🇬🇧
Fat is a necessary component of the human diet. State three ways in which the human body uses fat
1 (for) energy / energy source / respiration ; 2 storage / stored ; (fat or vitamins or energy) 3 insulation / reduce heat loss / maintains temperature / ref to myelin ; 4 protection (against mechanical damage) / cushions organs / shock absorber ; 5 AVP ; 6 AVP ;e.g. buoyancy making (some) hormones making (cell) membranes provide heat absorption of vitamins waterproofing
Describe the structure of a DNA molecule.
Double helix; (strands) contain, bases /A and T and C and G; A joins with T/C joins with G; strands /bases, join/ pair up, by crosslinks /hydrogen bonds; AVP;
Explain these results.
Iodine solution diffused, into the bag/through the (Visking) tubing ; iodine molecules small (enough to pass through the membrane) ; iodine solution stains starch ora ; no starch diffused, out of the bag/ through the (Visking) tubing ; starch molecules too large (to pass through the membrane) ; ref to pore /AW, size ;
State three factors that influence the movement of molecules through membranes
Temperature ; (surface) area ; concentration (gradient)/water potential ; size/ type, of molecule ; thickness /distance, across membrane/ permeability (of membrane) ; pressure ; (number of) protein, channels / pumps /AW ; energy / number of mitochondria ;
Describe and explain the results shown in Table 3.1.
Blue at time 0 indicates no glucose present ; ensures that no glucose on outer surface of dialysis tubing / in water, as a result of an error ; green / yellow / red, indicates presence of glucose ; glucose, diffuses / moves, out of dialysis tubing / into water ; (movement is) down the concentration gradient / high to low concentration ; dialysis tubing is permeable to glucose ; AVP ;